dijous, 26 de juliol del 2018

El treball de competències en l'àmbit cientificotecnològic

 A la nostra escola creiem fermament en el desenvolupament del curriculum competencial, i és per això que hem estat treballant en la seva consecució. 

 El més important a reconèixer és que el treball realitzat és un treball de claustre. Si no hi ha implicació de tot el professorat, i no es prenen les decisions en comú, el projecte no porta a bon port. 

 Per això, el primer que hem aprés és a diferenciar entre TREBALLAR i AVALUAR competències.

Amb això, entenem que tothom pot i ha de treballar per competències la majoria de les competències, però que no tothom té perquè avaluar-les. 

 Sabem que seria el més òptim, ja que hi ha competències, per exemple, de l'àmbit lingüístic que es poden treballar perfectament a les assignatures de Socials, Ciències de la Naturalesa o Tecnologia, però que dificultarien moltíssim la tasca de poder avaluar-les. 

 D'aquesta manera, vam decidir que únicament aquelles assignatures que estaven explícitament implicades serien les encarregades d'avaluar les competències del seu propi àmbit. 

 Així, i com a exemple, com a responsables de l'àmbit cientificotecnològic, els professors/es de Biologia i Geologia, Física i Química, i Tecnologia ens vam reunir. Vam decidir prendre les següents decisions: 

 - no totes les competències s'avalúen a totes les assignatures. 
 - no totes les competències s'avalúen a tots els cursos i nivells. 
 - algunes competències impliquen que s'han de treballar en diferents cursos. 

 Per tant, vam decidir gradar-les encara més. És a dir, deixar com a gradació màxima el nivell d'assoliment proposat en el Currículum del Departament, però que en cursos inferiors es puguin assolir amb un nivell d'assoliment menor. 

 En aquest document podreu veure en les diferents pestanyes com vam repartir la feina. 

 En la primera pestanya teniu el global. Es poden veure: 

 - totes les competències 
 - gradació de les competències 
 - curs, nivell i assignatura que serà l'encarregada de la seva avaluació. 

 I en les següents pestanyes, hi ha el despegable per assignatures i cursos, per saber exactament quines competències, on i quan s'han de treballar.




Cal analitzar també, que els CONTINGUTS passen a ser la via o CAMÍ que farem servir per poder obtenir les competències, mai seran el FI.

No cal dir que va ser una feina molt feixuga, però avui en dia ens ha permés poder treballar tranquilament les competències en cada nivell, i sobretot, poder revisar la seva consecució.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada